VDL Webdevelopment 

Wil je investeren?

De kosten gaan voor de baat uit

Wil je een website die echt werkt voor jou? Dan moet je verantwoord investeren. Want jij wilt graag dat je site je wat gaat opleveren. Zou je dat doen met een site die ook al voor iemand anders werkt? De meeste mensen zouden die vraag met 'nee' beantwoorden. Toch worden er dagelijks tal van sites livegezet die op zijn zachtst gezegd niets bijzonders zijn.

Het is eigenlijk wel gek: bij het starten van een bijvoorbeeld een winkelbedrijf is het bedenken van een logo of beeldmerk een van de eerste dingen waar men aan denkt. Gevolgd door een huisstijl voor briefpapier of PDF-documenten. Direct daarna komt de inrichting van de winkel, de belettering van het wagenpark en wellicht de bedrijfskleding. Voor deze zaken wordt een ontwerper gevraagd.

Wanneer een site moet worden ontwikkeld wordt een webbureau ingeschakeld. En gek genoeg gaat het daar juist vaak mis. Want er is veel verschil tussen de bureaus onderling. Je hebt er goeie bij, die maken voor jou een apart ontwerp en bouwen dat in een systeem waarin zij gespecialiseerd zijn.

Tweede,- of derde hands templates

Maar er zijn ook bureaus die een bestaande template uitkiezen. Die passen ze dan aan met jou logo en bedrijfskleuren. Het lijkt dan al gauw heel wat. Maar in feite koop je dan een site die al voor een ander werkt. Hij heeft zich weliswaar 'bewezen' maar toch. En dat het een bewezen concept is wil niet zeggen dat het concept voor jou ook zo lucratief gaat uitpakken.

Aanpassingen zijn soms lastig uit te voeren

In een bestaande template zit je vast aan keuzen die een ander heeft gemaakt. Met de winkelinrichting probeer je een eigen gezicht neer te zetten. Niemand koopt een winkelinrichting tweedehands. Bij websites is dat vaak wel zo. Maar die keuzen die een ander eerder maakte kunnen heel naar voor jou uitpakken. Aanpassingen zijn vaak lastig, tijdrovend en daarom duur.

Een fris ontwerp, speciaal voor jou!

Daar komt wel wat bij kijken. Een goede ontwerper gaat eerst uitgebreid met je om de tafel om uit te vissen wat goed bij jou en je winkel zou passen. Daarna zal hij of zij kijken wat je op je website wilt publiceren. Zijn het producten? Met of zonder prijs? Al dan niet te koop?

En voorts: vallen jou producten in categorieën? Zijn er ook subcategorieën en hoeveel lagen diep? Moeten verschillende typen producten verschillende opties hebben? De antwoorden daarop worden verwerkt in een ontwerp. En de tijd die dat neemt moet uiteraard worden betaald. Maar het grote geluk is wel dat je zo een ontwerp krijgt dat precies bij jou past. En daar wordt jij blij van.

Investeer je blij!

Door voor een passend ontwerp te kiezen maak je de eerste stap naar een echt eigen gezicht. Wanneer dat ontwerp niet 'gestuurd' is door de beperkingen van een bestaande template zal de werking van de site heel gebruiksvriendelijk worden. Wanneer dat ontwerp bij ons op tafel komt te liggen bedenken wij de backendschermen die daarbij horen. En de database structuur die erbij past. Door deze investering te doen wordt je dubbel blij. Want behalve een knallende website heb je ook een onderhoudssysteem dat past als een Italiaans maatkostuum. Wij weten nu al dat je daar geen spijt van zult krijgen.